seolight

PPC reklamy jsou mocným nástrojem

Spousta z našinců potřebuje pro svoji činnost zajistit propagaci. A nejednou pochopitelně na internetu. Ta je možná, ale platí se za ni. Někdy až moc.

Click fraud

Když člověk potřebuje pro sebe, své aktivity, podnikání nebo cokoliv jiného propagaci, může si ji zařídit. Klidně i na internetu. Protože reklamu udělají kdykoliv a kdekoliv komukoliv a na cokoliv, samozřejmě za předpokladu, že si ji tento zaplatí.

Ovšem taková reklama je jak známo vždycky do jisté míry sázkou do loterie. Všimne si jí vůbec někdo? Bude pro někoho relevantní, dokáže zaujmou a přesvědčit? Přinese efekt odpovídající finančním prostředkům, jež jsou za ni vynaloženy? Nebo bude jenom vyvěšena na internetu na nějakém zasunutém místě, kde ji třeba ani nikdo nikdy nenajde?

seolight

To je otázka.

A proto se nejednou těší popularitě PPC reklamy. Tedy reklamy, u nichž se neplatí za to, že se někdo uvolí je na svém webu umístit, ale za to, že se někdo o tu kterou konkrétní reklamu zajímá.

Tady se prostě spočítá, kolik lidí na onu reklamu kliknulo, a platba inzerenta pak závisí právě na tom, kolik takových kliknutí bylo. Tedy kolik lidí se zajímalo o to zde inzerované.

Mohlo by to být to nejférovější, co lze ve světě reklamy očekávat. Protože platit za návštěvníka, který reklamu zhlédl, je lepší než vynakládat finanční prostředky za něco, co nemusí přinášet žádný efekt, protože je účinnost tohoto nezměřitelná, paušálně.

Jenže ona ani reklama, u níž se platí za kliknutí, zrovna férová být nemusí. Protože ne každý z těch, kdo reklamní činnost provozují, akceptuje, že dostane zaplaceno jen v případě úspěšnosti, že mu za nic platit nebudou. A tak se zkrátka nejednou švindluje.

A není to zase až tak složité. Je tu přece i možnost podvodného klikání na placenou PPC reklamu, tedy click fraud. Někde prostě někdo sedí u klávesnice počítače a bez zájmu mechanicky kliká na vybranou reklamu, případně se rovnou využije na toto specializovaný program, který je ještě efektivnější než člověk, a už to jede. Klik, klik, klik… Co kliknutí, to povinnost inzerenta zaplatit. I za to, že ve skutečnosti nikdo o tuto reklamu zájem neprojevil a tato tedy nepřinese efekt.

A pak už nezbývá než využívat programy jiné, které dokážou takové podvody odhalit. Protože jinak by se takovým krádežím mohlo dařit víc než skvěle.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 70 Kč
Zobrazit formulář pro nákup